Portal intergeo.com.pl

Zachęcamy do czytania

Internet

Co to jest pozycjonowanie strony

Co to jest pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie strony to złożone działania mające na celu zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce Google. Samo słowo pozycjonowanie wywodzi się od słowa pozycja, czyli od zajęcia właśnie upragnionej, wyższej pozycji w wyszukiwarce na konkretne słowo kluczowe. Dlaczego przedsiębiorcy i blogerzy w ogóle chcą, aby ich strony były widoczne w Google? Ponieważ obecność w tej wyszukiwarce oznacza możliwość pozyskiwania dużej liczby ruchu internetowego, zainteresowanego właśnie konkretną frazą, a to z reguły przekłada się na sprzedaż lub zyski z reklam wyświetlanych na stronie. Bez względu na to, czy chcesz coś konkretnego oferować użytkownikom wyszukiwarki (produkt lub usługę), czy potrzebujesz dużego ruchu aby zarabiać z reklam (przykładowo z Google AdSense), wówczas pozycjonowanie jest najlepszym rozwiązaniem. Media społecznościowe również mogą przynieść duży ruch na stronę, jednak kiedy użytkownik czegoś szuka (tak jak w Google), wówczas jest bardziej skory do zapoznania się z treścią na niej zawartą lub na wejście w interakcję ze stroną, a na to aż tak nie można liczyć w przypadku ruchu z takich portali jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Jak zatem zabrać się za pozycjonowanie strony? Co należy zrobić, aby znalazła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania? Sprawdzimy to i przeanalizujemy w tym artykule, zatem zapraszam Cię do przeczytania go do końca i szczegółowego zaznajomienia się z treścią!

Pozycjonować się w Google – jak dobrać frazy dla strony internetowej?

Najważniejsze jest to, abyś wiedział na co chcesz się pozycjonować. Zatem musisz w pierwszej kolejności określić słowa kluczowe, które pomogą Ci zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Jeśli Twoje słowa kluczowe będą przypadkowe i mało konkretne, wówczas również Twój ruch na stronie nie będzie jakościowy, a to oznacza, że użytkownicy będą opuszczać stronę i nie będą chętni do podejmowania z nią interakcji (taką interakcją może być przykładowo wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się do Twojego newslettera, co także może przełożyć się na sprzedaż, ale w późniejszym kroku, zatem interakcje z użytkownikiem są wartościowe i należy dążyć do tego, aby zdarzało się ich jak najwięcej). Jeśli nie wiesz jak określić słowa kluczowe dla Twojego biznesu, wówczas możesz zobaczyć na co wyświetla się konkurencja i jakie słowa kluczowe pojawiają się na ich stronie najczęściej. Możesz także skorzystać z bardziej zaawansowanych narzędzi do SEO, takich jak Ahrefs czy Semrush. Ostatnia możliwość do skontaktowanie się ze specjalistą do spraw pozycjonowania lub z agencją SEO, jest to najdroższa możliwość, jednak pozwala ona na szybkie i pewne uzyskanie najbardziej optymalnych słów kluczowych dla Twojego biznesu czy innej formy działalności online, jaką prowadzisz.

Optymalizacja serwisu i linki do niego kierujące

Zdobycie wysokiej pozycji z pewnością utrudnią Ci błędy na stronie, dlatego nim przystąpisz do realizacji całego procesu, po prostu przejrzyj swoją stronę i upewnij się, że nie ma na niej błędów. Chodzi o błędy przede wszystkim w kodzie HTML, a także brakujące przekierowania z podstron już nie istniejących, plik robots.txt, a także ustawienie błędu 404. Jeśli to wszystko działa na Twojej stronie, to sprawdź jeszcze prędkość jej ładowania, tak aby użytkownicy nie musieli czekać kilku sekund na to, aż Twoja strona się załaduje. Miej także na uwadze fakt, że Twój serwis powinien tak samo dobrze wyświetlać się na ekranie komputera jak na ekranie telefonu komórkowego czy tabletu. Jest to kluczowe, ponieważ Google coraz częściej obniża pozycje stronom, które nie są przyjazne użytkownikom mobilnym. Dopiero kiedy uda Ci się zoptymalizować te czynniki zacznij dodawać słowa kluczowe do Twojej strony. Możesz to zrobić poprzez pisanie bloga lub utworzenie dedykowanych podstron dla najważniejszych dla Ciebie słów kluczowych. Ostatni etap to dodawanie linków pozycjonujących. Chodzi tutaj o takie linki, które z innych domen będą kierować do Twojej strony. Ważne aby serwisy linkujące do Ciebie były odpowiedniej jakości oraz aby były połączone tematycznie z Twoim serwisem. Jeśli uda Ci się zrobić to wszystko, wówczas możesz liczyć na rosnące pozycje w wyszukiwarce Google, a o to właśnie chodzi.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *